Diagnoseporten fra FINN — en unik oversikt over dagens bruktbilmarked og hvordan det utvikler seg.
FINN.no
Team Innsikt som produkt og UX-avdelingen i FINN.no
Laget en tjeneste for bilbransjen med innsikt om bruktbilmarkedet
Det har blitt vanskeligere å tjene penger i bruktbilbransjen de siste årene. Markedet er i endring, det er små marginer og det finnes begrensede kilder til innsikt for å ta gode strategiske beslutninger.
Data er etterspurt og FINN.no har tilliten, kompetansen, relasjonene og ressursene til å bygge et innsiktsverktøy som svarer på bransjens behov og problemstillinger.
Magnus Groseth, daglig leder hos bilforhandleren KBIL
Magnus Groseth, daglig leder hos bilforhandleren KBIL
For å hjelpe bruktbilforhandlerne med sine utfordringer har FINN.no lansert en tjeneste, et abonnementsbasert innsiktsverktøy, som nå står klart til å hjelpe mer enn 2600 bilforhandlere og andre tilstøtende bedrifter i hele landet. Ved å gjøre data fra FINN.no tilgjengelig og forståelig kan vi hjelpe bilforhandlerne til å jobbe mer datadrevet, og dermed bli mer effektive og lønnsomme i deres arbeidshverdag.
Eksempler på innsikt bilforhandlerne kan finne er; hvor lenge ligger en bil ute på FINN før den blir solgt? Hvilke biler bør man satse på? Og hvilken pris kan man ta?
I tett samarbeid med hele bruktbilbransjen, startet et tverrfagelig team med å konkretisere behov og utforske hvordan en potensiell løsning kan bli. Det startet som en slags intern start up med et lite team på tre personer som utforsket om det var liv laga. I dag er det et større team som drifter og itererer på verktøyet samtidig som det rulles ut i markedet.
Magnus Groseth, daglig leder hos bilforhandleren KBIL
Magnus Groseth, daglig leder hos bilforhandleren KBIL
Une Nordli