Design for Hjemmelegene, en helhetlig tjeneste med mål om å skape et nært og godt møte mellom pasient og helsepersonell.
Hjemmelegene er en helhetlig helsetjeneste med mål om å skape et nært og godt møte mellom pasient og helsepersonell. I 2017 etablerte de seg med å tilby legebesøk hjemme, støttet av en digital plattform. I dag tilbyr de flere helsetjenester både hjemme, på arbeidsplasser og klinikker.
Etter etableringen har løsningene og behovene blitt stadig mer komplekse. Hjemmelegene ønsket derfor å ta grep for å skape en god, helhetlig opplevelse i nye kundereiser og på tvers av fysiske og digitale kontaktflater.
Vi har i denne forbindelse bistått med å etablere og lede arbeidet med UX og tjenestedesign internt og jobbet integrert i Hjemmelegenes produktorganisasjon.
Vi var involvert i både forbedringer og nyutvikling av Hjemmelegenes digitale interne og pasientrettede produkter.
Vi designet en ny løsning for digitale konsultasjoner over video, chat og telefon, en tjeneste både for pasienter og for legene som behandler de.
Vi jobbet også med tjenestedesign og brukeropplevelse for Hjemmelegenes nye satsningsområde innenfor medtail, sykepleierklinikker som tilbyr helsetjenester i kombinasjon med detaljhandel.
Thea Basthus Nilsen