En tjenestedesigners oppgave er å se en hel tjeneste under ett og sørge for at brukerene får en så smidig og helhetlig opplevelse som mulig.
Tjenestedesign er en menneskesentrert tilnærming til design som hjelper deg å forstå helheten i økosystemet som utgjør tjenesten din. og å få oversikt over utfordringer med stor kompleksitet. Du får innsikt i kundens opplevelse, behov og effektene det har for bedriften. Forstår du hvordan kundene opplever tjenesten din, kan du avdekke både sentrale utfordringer og muligheter for forbedring, videreutvikling og innovasjon.
Tjenestedesignere fasiliterer en innsiktsdrevet, tverrfaglig og involverende prosess for samskaping og utvikling. Vi bruker denne prosessen til å forbedre brukeropplevelsen i eksisterende tjenester eller til å skape helt nye.
Våre prisbelønte tjenestedesignere er med deg hele veien fra innsikt og konseptutvikling til tjenestene er bygd, brukes og videreutvikles.
Vi er lidenskapelig opptatt av å skape gode, helhetlige og effektfulle produkter og opplevelser og gjør det gjennom kombinasjon av strategisk tenkning og kreativitet.
Våre tjenestedesignere har jobbet med blant annet Ice, Morgenlevering, Finn.no og Remarkable og har lang erfaring med metoder og verktøy som:
Fasilitering av prosesser og workshoper
Visualisering av bruker,- kunde,- tjenestereiser
Innsiktsinnhenting gjennom kvalitative og kvantitative metoder
Visualisering, prototyping, pilotering og brukertesting
Sette gode rammer og mål, og avdekke effekt
Bred involvering i prosessen og opplæring i tjenestedesignmetodikk